Kwartały Wrocławia - zadania CUI
W ramach prac zaplanowanych na III kwartał 2019 roku CUI zrealizowało 4 istotne przedsięwzięcia – 1 dla mieszkańców oraz 3 dla Urzędu Miejskiego Wrocławia, które usprawnią funkcjonowanie samego Urzędu, pozytywnie wpływając na czas i jakość obsługi mieszkańców.
Szerokopasmowy internet dla gości otwartej przestrzeni kultury w Parku Szczytnickim
Wybudowaliśmy przyłącze umożliwiające objęcie monitoringiem miejskim wyremontowanego kościoła p.w. św. Nepomucena w Parku Szczytnickim. Dzięki temu już niebawem kościół będzie dodatkowo chroniony kamerami podłączonymi do systemu monitoringu miejskiego oraz powstanie multimedialny Punkt Informacyjny (Infokiosk) wspierający zwiedzanie kościoła. Największym wyzwaniem w realizacji zadania była kwestia uzgodnienia budowy rurociągu na terenie Parku Szczytnickiego, który sam jest zabytkiem – każde drzewo obok którego przebiegała linia transmisyjna wymagało osobnej opinii dendrologa, czy budowa sieci w danym miejscu nie wpłynie niekorzystnie na dobrostan drzewa. Praca przygotowawcze i uzgodnienia z Zarządem Zieleni Miejskiej i Miejskim Konserwatorem Zabytków trwały ponad rok, ale dzięki temu bardzo duża część budowy (ok. 80%) została wykonana metodami bezwykopowymi (przewierty i przeciski sterowane), które w mniejszy sposób ingerują w drzewa i krzewy rosnące w zabytkowym Parku Szczytnickim, czyli najbliższej okolicy kościoła p.w. św. Nepomucena.
Aplikacja do elektronicznego zgłaszania wniosków i prowadzenia ewidencji miejsc noclegowych w obiektach niebędących obiektami hotelarskimi
Jednym z zadań Prezydenta Wrocławia i Urzędu Miejskiego Wrocławia jest prowadzenie ewidencji obiektów oświadczających usługi hotelarskie, niebędących obiektami hotelarskimi oraz ewidencji pól biwakowych. Podmioty świadczące takie usługi w obiekcie zgłoszonym do ewidencji, mają obowiązek przekazywania informacji o wszelkich zmianach np. w liczbie miejsc noclegowych do Biura Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia. Poprzez opracowanie i wdrożenie aplikacji do elektronicznego zgłaszania wniosków i prowadzenia ewidencji miejsc noclegowych w obiektach niebędących obiektami hotelarskimi, realnie usprawniliśmy komunikację między podmiotami prowadzącymi taką działalność, a samym Biurem, czyli Urzędem. Od teraz wniosek o dodanie do bazy podmiot prowadzący może wypełnić i złożyć elektronicznie. Oprócz tych udogodnień wdrożenie aplikacji pozwoliło zautomatyzować i ustandaryzować codzienne czynności pracowników Biura – zarządzanie ewidencją jest teraz dużo prostsze, przyspieszyły procesy wymiany informacji, zwiększyła się przejrzystość działań, ponieważ wszystkie czynności wykonywane przez pracowników Biura w aplikacji mają od teraz odzwierciedlenie w trakcie procedowania poszczególnych spraw.
Nowa wersja webowej aplikacji Giełda Nieruchomości
Zwiększenie efektywności zarządzania nieruchomościami, w tym ich sprzedaży, to główny cel nowej wersji aplikacji Giełda Nieruchomości opracowanej dla Wydziału Nabywania i Sprzedaży Nieruchomości Urzędu Miejskiego Wrocławia. Głównym celem było dostosowanie aplikacji do potrzeb pracowników Wydziału oraz innych użytkowników korzystających z serwisu – najczęściej mieszkańców miasta i inwestorów. Aplikacja znacząco zoptymalizuje prace Wydziału oraz zdecydowanie poprawi jakość i wartość strony internetowej. Wykonano również rebranding strony w zgodności z Systemem Identyfikacji Wizualnej Miasta, wprowadzono responsywność aplikacji. Oferty miasta będą zaprezentowane również na mapach Systemu Informacji Przestrzennej. Wszystkie wprowadzone zmiany (szata graficzna) i dodane funkcjonalności (newsletter, system mailingowy) mają zmniejszyć wartość współczynnika odrzuceń i przyczynić się bezpośrednio do zwiększenia efektywności zarządzania nieruchomościami.
Aplikację przeprojektowano zgodnie ze standardem WCAG 2.1 i zaleceniami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Projekt aplikacji do obsługi zamiany mieszkań komunalnych
W ramach prac wspierających zarządzanie nieruchomościami we Wrocławiu opracowaliśmy projekt aplikacji "Zamiana mieszkań komunalnych". Aplikacja znacząco zoptymalizuje prace i czynności pracowników Wydziału Lokali Mieszkalnych UMW oraz zdecydowanie usprawni proces składania ofert zamiany mieszkań komunalnych przez mieszkańców. Aplikacja umożliwi mieszkańcom elektroniczne zgłaszanie ofert zamiany mieszkań oraz publikowanie zgłoszonych ofert w ogólnodostępnym elektronicznym katalogu. W efekcie pozwoli to na sprawniejsze umieszczanie ofert i lepszy przegląd umieszczonych mieszkań bez konieczności wielokrotnych wizyt w urzędzie.
O pozostałych 96 zadaniach w ramach Kwartałów Wrocławia można przeczytać tutaj.