SPRAWDŹ NAS
ZAPOZNAJ SIĘ Z OSTATNIMI projektami
Realizujemy średniorocznie ok. 40 projektów wdrożeń systemów informatycznych zarówno poprzez zakupy na rynku, jak też w formie wewnętrznie tworzonego oprogramowania autorskiego.
Oprogramowanie biznesowe dostarczamy naszym klientom na podstawie ich wymagań biznesowych. Naszym standardem jest udostępnianie jednolitego oprogramowania możliwego do wykorzystywania przez wszystkie zainteresowane jednostki miasta.
Przykładami takich wdrożeń są: opracowanie autorskiego systemu do konsolidacji sprawozdań budżetowych Rb, zakup na rynku systemu do konsolidacji plików JPK oraz do prowadzenia scentralizowanej księgowości dla ponad 120 placówek oświatowych, które obsługujemy jako CUW czy też wdrożenie systemu EOF (Elektroniczny Obieg Faktur) w ponad 60 Wydziałach/Biurach Urzędu Miejskiego, w CUI oraz pilotażowo w 10 placówkach oświatowych z perspektywą rozszerzenia na dalszych ponad 100 placówek. We wdrożeniach stosujemy coraz częściej, z sukcesem, dostosowane do naszych realiów zwinne podejście do prac projektowych.
https://bip.um.wroc.pl/artykuly/233/rezerwacja-kolejki Aplikacja która posiada oferty nieruchomości i lokali komunalnych przygotowywanych do sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste. Aby dodać nowe ogłoszenie należy skontaktować się z UM Wrocław Wydział Nabywania i Sprzedaży Nieruchomości. Więcej potrzebnych informacji jest zamieszczonych na stronie: https://gn.um.wroc.pl
Gmina Wrocław realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich:
Budowa systemu do zarządzania zasobem zieleni miejskiej we Wrocławiu: e-platforma Zieleń we Wrocławiu – etap 1W ramach przedmiotowego projektu uruchamiamy system informatyczny, który usprawni kontakt z klientem oraz pozwoli na prezentowanie wybranych danych posiadanych przez Zarząd Zieleni Miejskiej we Wrocławiu. Głównym celem projektu jest podniesienie dostępności świadczonych e-usług publicznych oraz usprawnienie procesu zarządzania przestrzenią miejską będącą w zarządzie Zarządu Zieleni Miejskiej poprzez budowę e-platformy Zieleń we Wrocławiu. Efektem realizacji przedmiotowego Projektu jest udostępnienie nowych e-usług publicznych.
Projekt uwzględnia potrzeby osób z niepełnosprawnością, w tym zalecenia WCAG 2.1. Projekt przyczyni się do: zapewnienia prostszego i szybszego dostępu do informacji o zasobach Zasobu Zieleni Miejskiej, skrócenia czasu załatwiania sprawy przez klienta, zmniejszenia pracochłonności zarządzania zasobami Zasobu Zieleni Miejskiej, komunikacji z innymi systemami oraz do zmniejszenia emisji CO2.
Zapoznaj się z funkcjonalnościami dla mieszkańca w spotach promocyjnych:
- e-zgłoszenie
- e-trasy
Podstawowe informacje o dofinansowaniu europejskim:
Nr umowy o dofinansowanie:
RPDS.02.01.02-02-0012/21-00 z dnia 23.11.2021 r.
Źródło finansowania:
Oś priorytetowa nr 2 „Technologie informacyjno – komunikacyjne”
Działanie nr 2.1. „E-usługi publiczne”
Poddziałanie nr 2.1.2. „E-usługi publiczne – ZIT Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego”
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020
Środki finansowe, wysokość dofinansowania, zgodnie z umową o dofinansowanie:
- Wkład własny: 1 125 343,09 PLN
- Kwota dofinansowania: 2 374 608,62 PLN
- Całkowita wartość projektu: 3 499 951,71 PLN
Jednostka Gminy zaangażowana w realizację projektu: Zarząd Zieleni Miejskiej we Wrocławiu https://www.zzm.wroc.pl/ oraz Centrum Usług Informatycznych we Wrocławiu https://cui.wroclaw.pl/
Informacje na temat możliwości ubiegania się o dofinansowanie ze środków funduszy strukturalnych Unii Europejskiej można znaleźć na stronach internetowych:
Nr umowy o dofinansowanie:RPDS.02.01.02-02-0012/21-00 z dnia 23.11.2021 r.
Źródło finansowania:
Oś priorytetowa nr 2 „Technologie informacyjno – komunikacyjne”
Działanie nr 2.1. „E-usługi publiczne”
Poddziałanie nr 2.1.2. „E-usługi publiczne – ZIT Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego”
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020
Środki finansowe, wysokość dofinansowania, zgodnie z umową o dofinansowanie:
- Wkład własny: 1 125 343,09 PLN
- Kwota dofinansowania: 2 374 608,62 PLN
- Całkowita wartość projektu: 3 499 951,71 PLN
Informacje na temat możliwości ubiegania się o dofinansowanie ze środków funduszy strukturalnych Unii Europejskiej można znaleźć na stronach internetowych:
RPDS 02.01.02-02-0013/21- 00 z dnia 30.09.2021 r.
Źródło finansowania:
Oś priorytetowa nr 2 „Technologie informacyjno-komunikacyjne” Działanie nr 2.1. „E-usługi publiczne”
Poddziałanie nr 2.1.2 „E –usługi publiczne – ZIT WROF”
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020
Opis projektu: Celem głównym projektu jest podniesienie jakości usług świadczonych przez UMW, w zakresie zadań realizowanych przez WAB, poprzez stworzenie możliwości załatwiania spraw drogą elektroniczną
Projekt zakłada budowę zintegrowanego rozwiązania, które pozwoli na automatyzację pracy, uruchomienie 13 e-usług dla klientów Wydziału Architektury i Budownictwa (WAB) oraz na ciągłe doskonalenia i optymalizację procesów współrealizowanych wraz z WAB w komórkach organizacyjnych Departamentu Strategii i Rozwoju Miasta (DSM) przy udziale Biura Rozwoju Organizacji (BRO), którego zadaniem będzie analiza, optymalizacja i ciągłe doskonalenie procesów realizowanych przez WAB na styku z komórkami organizacyjnymi DSM oraz optymalizacja procesów wewnętrznych w BRO dotyczących ciągłego doskonalenia organizacji. Projekt zakłada uruchomienie trzech zintegrowanych systemów:
● System Wsparcia Obsługi Spraw
● System Zarządzania Procesami wraz z Katalogiem Usług
● Hurtownia Danych z narzędziem raportowo-analitycznym
Środki finansowe, wysokość dofinansowania, zgodnie z umową o dofinansowanie
● Wkład własny: 1 306 701,75 PLN
● Kwota dofinansowania: 7 397 673,25 PLN
● Całkowita wartość projektu: 8 703 145,00 PLN
Jednostka Gminy zaangażowana w realizację projektu: Centrum Usług Informatycznych we Wrocławiu
Informacje na temat możliwości ubiegania się o dofinansowanie ze środków funduszy strukturalnych Unii Europejskiej można znaleźć na stronach internetowych:
Serwis Regionalnego Programu Województwa Dolnośląskiego
Mapa Dotacji
Portal Funduszy Europejskich Projekt pn. „Zintegrowany System Kolejkowy do obsługi klientów Miasta Wrocławia” został zrealizowany w odpowiedzi na potrzeby zgłaszane przez obywateli i przedsiębiorców dotyczące jakości i efektywności usług świadczonych przez Urząd Miejski Wrocławia (UMW). W wyniku realizacji projektu uruchomiono dwa powiązane ze sobą funkcjonalnie rozwiązania informatyczne:
- centralny system do zarządzania kolejką, który pozwolił na wdrożenie kompleksowego podejścia do zarządzania kolejką interesantów we wszystkich Centrach Obsługi Mieszkańca (COM) oraz Centrum Obsługi Podatnika (COP) oraz umożliwia również rezerwację przez Internet wizyty w dowolnym COM i COP (https://bez-kolejki.um.wroc.pl),
- system obsługi elektronicznych tablic ogłoszeniowych, który umożliwia opis spraw urzędowych w podziale na kategorie i podkategorie zgodne ze strukturą zdefiniowaną w systemie do zarządzania kolejką i zapewnia możliwość rezerwacji wizyty z poziomu opisu sprawy.
Przedmiotem projektu „Zintegrowana Platforma Zarządzania JST – projekt pilotażowy” jest budowa i wdrożenie platformy do zarządzania Jednostkami Samorządu Terytorialnego. W pilotażowym etapie realizacja obejmie wybrane trzy merytoryczne obszary testowe, dotyczące: pasa ruchu drogowego, zarządzania i monitorowania mediów w wybranych budynkach będących własnością miasta, obsługi spraw administracyjnych w obszarze środowiska. W dalszych etapach po wdrożeniu Platforma umożliwi integrację z kolejnymi obszarami merytorycznymi, w tym z istniejącymi systemami miejskimi.
W ramach platformy powstanie Portal e-usług, na którym zostanie udostępnionych 11 nowych, zautomatyzowanych e-usług z wybranych merytorycznych obszarów testowych. W ramach Projektu nastąpi też integracja strumieni danych a także udostępnienie części z nich w sposób otwarty. Głównym celem projektu jest: Podniesienie jakości istniejących usług świadczonych przez komórki organizacyjne Urzędu Miejskiego Wrocławia oraz jednostki organizacyjne gminy oraz ułatwienie budowy nowych e-usług poprzez stworzenie Platformy.
Zintegrowana Platforma pozwoli na:
- sprawniejsze zarządzanie i realizację zadań,
- automatyzację istniejących procesów, w tym zdalną komunikację wewnątrz administracji oraz klientami Urzędu (Portal e-usług), a także wyeliminowanie zbędnych procedur,
- pozyskiwanie informacji w wyniku ponownego przetworzenia różnorodnych danych źródłowych, ich agregacji i analizy,
- dostęp do szerszego katalogu informacji nt. prowadzonych postępowań z zakresu środowiska i pasa ruchu drogowego,
- sterowanie i organizację ruchu,
- szybką analizę danych i usprawnienie raportowania, co przełoży się na jakość i efektywność pozyskiwania infor. dla procesów zarządczych,
- szybszy i łatwiejszy dostęp do informacji nt. postępowań i wydawanych decyzji,
- zwiększenie satysfakcji klienta.
Źródła finansowania:
- Wkład własny: 6 499 120,67 PLN
- Kwota dofinansowania – środki wspólnotowe:14 500 879,33 PLN
- Całkowita wartość projektu: 21 000 000,00PLN
Opis projektu
Przedmiotem projektu jest modernizacja istniejącego Systemu Informacji Przestrzennej Wrocławia (SIP) wraz z wdrożeniem 3 nowych e-usług i znaczącą modernizacją jednej e-usługi (wszystkie na 4 poziomie dojrzałości). Realizacja projektu oraz zdefiniowane dla niego cele są odpowiedzią na zidentyfikowane potrzeby grup docelowych, które zostały opisane w dedykowanych dla tego zagadnienia sekcjach niniejszego wniosku.Wybrane funkcjonalności zostaną zamówione jako rozszerzenie ww. platformy, którą w chwili obecnej wykorzystuje Wnioskodawca.
Wszystkie możliwe zasoby SIP, które mogą być udostępnione, będą dostępne publicznie wraz z ułatwieniami w zakresie wyszukiwania, przeglądania i pobierania. Istotnym elementem zakresu projektu będzie modernizacja i rozbudowa infrastruktury oraz narzędzi zarządzania, mająca na celu zapewnienie wydajnego i bezpiecznego działania SIP.
Grupy docelowe:
Grupa 1: Użytkownicy danych publicznych SIP, tj.:- mieszkańcy,
- turyści,
- studenci, uczniowie, pracownicy naukowi,
- inwestorzy,
- przedsiębiorcy,
- organizacje pozarządowe.
Cele projektu:
Bezpośrednim celem projektu jest usprawnienie funkcjonalności SIP oraz wzmocnienie jego bezpieczeństwa, co umożliwi świadczenie e-usług na 4 poziomie dojrzałości. Przez modernizację systemu, możliwy będzie rozwój SIP w okresie trwania projektu, zapewniając odpowiednie narzędzia dla przyszłych inicjatyw związanych z informacją przestrzenną.Projekt zrealizuje również cele pośrednie:
- wdrożenie nowych oraz ulepszonych e-usług dla użytkowników grup docelowych w zakresie informacji przestrzennej na 4 poziomie dojrzałości,
- zwiększenie dostępu do informacji dla grup docelowych poprzez dane przestrzenne udostępniane przez SIP (możliwe będzie wyszukiwanie opisanych zasobów, dostęp różnymi metodami, łatwość użycia na urządzeniach mobilnych, wysoka dostępność zasobów),
- możliwość rozwijania istniejących lub tworzenia nowych rozwiązań w oparciu o publicznie udostępnione dane przestrzenne SIP oraz łączenie ich z danymi innych instytucji (ponowne wykorzystanie),
- ułatwienie współdziałania między instytucjami publicznymi poprzez dostęp do danych umożliwiających interoperacyjność (dostęp poprzez standardowe usługi danych przestrzennych przeglądania i pobierania) oraz automatyzację wymiany danych,
- ułatwienie wpływu grup docelowych na jakość i zakres gromadzonych i udostępnianych w SIP danych przestrzennych,
- zapewnienie możliwości włączania do SIP nowych zbiorów danych, ich bezpiecznego i efektywnego udostępniania oraz dodawania nowych funkcjonalności w oparciu o identyfikowane nowe potrzeby.
Wskaźniki produktu:
- Liczba usług publicznych udostępnionych on-line o stopniu dojrzałości co najmniej 4 - transakcja: 4 szt.
- Instytucje publiczne otrzymujące wsparcie na opracowywanie usług, produktów i procesów cyfrowych: 1 szt.
- Liczba podmiotów, które udostępniły informacje sektora publicznego/dane prywatne on-line: 1 szt.
- Liczba rozwiązań wykorzystujących informacje sektora publicznego/dane prywatne: 1 szt.
Wskaźniki rezultatu:
Użytkownicy nowych i zmodernizowanych publicznych usług, produktów i procesów cyfrowych: 125 000 użytkowników/rokŚrodki finansowe, wysokość dofinansowania, zgodnie z umową o dofinansowanie:
- Całkowita wartość projektu: 4 661 500,00 PLN;
- Kwota dofinansowania: 3 262 000,00 PLN;
- Wkład własny: 1 399 500,00 PLN.
Nr umowy o dofinansowanie:
FEDS.01.03-IZ.00-0012/23 z 27.12.2023 r.Źródło finansowania:
Priorytet nr 1 „Fundusze Europejskie na rzecz przedsiębiorczego Dolnego Śląska”Działanie nr 1.3 „Cyfryzacja usług publicznych” Programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021–2027
Jednostka Gminy zaangażowana w realizację projektu:
Centrum Usług Informatycznych we Wrocławiuhttps://rpo.dolnyslask.pl/
https://www.mapadotacji.gov.pl/
https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/
Nr umowy o dofinansowanie:
FEDS.01.03-IZ.00-0011/23 z dnia 11.03.2024 r.Źródło finansowania:
Priorytet nr 1. „Fundusze Europejskie na rzecz przedsiębiorczego Dolnego Śląska” Działanie nr 1.3 „Cyfryzacja usług publicznych” Programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021–2027Opis projektu:
Projekt polega na utworzeniu kompleksowego systemu 24 e-usług na co najmniej 4 poziomie dojrzałości dedykowanych przedsiębiorcom i obywatelom wraz z utworzeniem systemu informacji przestrzennej pasa drogowego na obszarze Gminy Wrocław. W projekcie uruchomiony zostanie także system zarządzania procesami (back-office), który wraz z e-usługami oraz systemem informacji przestrzennej pasa drogowego podniesie standardy obsługi i pracy interesariuszy oraz wpłynie na poprawę komunikacji i rozwój elektronicznych usług publicznych. E-usługi tworzone w ramach projektu będą zgodne z Pryncypiami Architektury Informacyjnej przyjętymi przez Radę Architektury IT oraz zapewnią interoperacyjność i komplementarność z systemami i platformami e-usług na poziomie krajowym. Utworzenie systemu informacji przestrzennej pasa drogowego (m.in. w oparciu o pozyskane dane wejściowe ze skaningu dróg) jest niezbędnym narzędziem, które pozwoli na wprowadzenie e-usług dla odbiorców zewnętrznych i pośrednio usprawni zarządzanie obsługą procesów wewnętrznych GminyGrupy docelowe:
- Przedsiębiorcy - główna grupę odbiorców. Szczególnie istotne będą dla nich usługi związane z planowaniem i koordynacją działań dot. infrastruktury w pasie drogowym. Dostęp do precyzyjnych i aktualnych danych o przedmiotowym obszarze, w tym m.in.: punktowych danych ze skaningu laserowego, planowanych pracach w obszarze zajęcia pasa drogowego, będzie kluczowym aspektem efektywnego planowania i prowadzenia działalności gospodarczej. Przedsiębiorcy będą mogli korzystać z wdrożonych e-usług, które ułatwią efektywniejsze zarządzanie działalnością gospodarczą i przyspieszą obsługę wniosków składanych do Gminy.
- Obywatele - dzięki wdrożeniu nowych usług cyfryzacyjnych świadczonych, a tym samym rozszerzeniu korzyści z cyfryzacji obywatele będą mieli łatwy i wygodny dostęp do e-usług oraz informacji przestrzennych dot. pasa drogowego.
Cele projektu:
Celem głównym projektu jest wdrożenie nowych usług cyfryzacyjnych świadczonych dla przedsiębiorstw i obywateli, a tym samym rozszerzenie korzyści z cyfryzacji. Realizacja celu nastąpi poprzez utworzenie i udostępnienie e-usług wraz z utworzeniem systemu informacji przestrzennej pasa drogowego oraz z elektronizacją i cyfryzacją procesów. Realizacja projektu pozytywnie wpłynie na zarządzanie drogami publicznymi i wewnętrznymi, podnosząc bezpieczeństwo i komfort obywateli, oraz stworzy solidną platformę dla przyszłego rozwoju technologicznego Gminy, w obszarze zarządzania drogami. Dodatkowo realizacja projektu przyniesie następujące, niemierzalne korzyści:- upowszechnianie załatwiania spraw drogą elektroniczną,
- budowanie zaufania do sektora publicznego jako instytucji udostępniającej kompletne i wiarygodne dane,
- budowanie przyjaznego wizerunku sektora publicznego udostępniającego dane w prosty sposób,
- budowanie wizerunku Wrocławia jako miasta smart, które tworzy ułatwienia dla mieszkańców i przedsiębiorców odpowiadające ich potrzebom.
Wskaźniki produktu:
- Instytucje publiczne otrzymujące wsparcie na opracowywanie usług, produktów i procesów cyfrowych: 1 szt.
- Liczba podmiotów, które udostępniły informacje sektora publicznego/dane prywatne on-line: 1 szt.
- Liczba usług publicznych udostępnionych on-line o stopniu dojrzałości co najmniej 4 – transakcja: 24 szt.
- Liczba rozwiązań wykorzystujących informacje sektora publicznego/dane prywatne: 1 szt.
Wskaźniki rezultatu:
- Użytkownicy nowych i zmodernizowanych publicznych usług, produktów i procesów cyfrowych: 1000,00 użytkowników/rok
Środki finansowe, wysokość dofinansowania, zgodnie z umową o dofinansowanie:
- Całkowita wartość projektu: 7 000 000,00 PLN
- Kwota dofinansowania: 3 500 000,00 PLN
- Wkład własny: 3 500 000,00 PLN