Niemieckie przedsiębiorstwo telekomunikacyjne, stworzyło kampanię share with care kierowaną do rodziców, w której zwraca uwagę, na świadomość publikowania zdjęć swoich dzieci w Internecie. Wiele rodziców, za pomocą mediów społecznościowych, dzieli się ze światem- wizerunkiem swoich dzieci, nie zdając sobie sprawy, że każdy opublikowany materiał zostaje w Internecie- „w Internecie nic nie ginie”. Każda osoba, nawet jeśli jest to znajomy, może zdjęcie skopiować i udostępnić dalej. W tym momencie, rodzic traci kontrolę nad wizerunkiem swojego dziecka.
Przedsiębiorstwo telekomunikacyjne- Deutsche Telekom- utworzyło spot „Wiadomość od Elli”, w którym wykorzystano wizerunek 9-letniej dziewczynki i za pomocą AI wygenerowano deepfake dorosłej dziewczyny. Postać Elli, która jest reprezentantką pokolenia dzieci, zwraca się do rodziców, ostrzegając ich o konsekwencjach publikowania zdjęć swoich dzieci w Internecie. Zjawisko to nazywa się sharenting– tłumacząc nadmierne udostępnianie w Internecie, przede wszystkim w mediach społecznościowych, wizerunku swoich dzieci.
Zespół CUI
Źródła:
https://www.telekom.com/en/company/details/share-with-care-telekom-raises-awareness-1041810
https://gsmonline.pl/artykuly/mocna-i-przydatna-kampania-deutsche-telekom-sharewithcare
https://fundacja.orange.pl/strefa-wiedzy/post/sharenting-co-warto-wiedziec-o-publikowaniu-wizerunku-dziecka-w-sieci
RvS