W drugim kwartale 2024 roku aż 57% ataków phishingowych używało marki Microsoft. Na podium najczęściej wykorzystywanych przez cyberprzestępców marek znalazły się także brandy Apple – 10% oraz LinkedIn – 7%.

Jak wynika z najnowszych danych firmy Check Point Research na liście marek wykorzystywanych przez hakerów do ataków phishingowych znalazły się ostatnio nowe pozycje: Adidas, WhatsApp i Instagram.

Marki sektora technologicznego są najbardziej narażone na bycie wykorzystanym w atakach phishingowych, za nim znajdują się się sieci społecznościowe noraz bankowość. Firmy technologiczne najczęściej posiadają wrażliwe informacje, w tym dane osobowe, informacje finansowe oraz dostęp do innych kont, co czyni je częstymi celami dla atakujących. Microsoft, Google czy Amazon oferują niezbędne i często używane usługi, takie jak e-mail, powierzchnie w chmurze i zakupy online, co sprawia, że ludzie częściej reagują na wiadomości, które wydają się pochodzić od tych firm.

Check Point Research wyłonił 10 marek, które najczęściej pojawiały się w incydentach phishingowych w II kwartale 2024 roku, są to:

  1. Microsoft (57%)
  2. Apple (10%)
  3. LinkedIn (7%)
  4. Google (6%)
  5. Facebook (1,8%)
  6. Amazon (1,6%)
  7. DHL (0,9%)
  8. Adidas (0,8%)
  9. WhatsApp (0,8%)
  • Instagram (0,7%)

Więcej na temat phishingu, oraz jak się przed nim chronić znajdziecie na stronie Centrum Usług informatycznych we Wrocławiu w artykułach:

CO KRYJE SIĘ ZA POJĘCIEM PHISHING ?

Jak rozpoznać fałszywy e-mail i próbę phisingu?

 

 

 

Źródła
https://blog.checkpoint.com/research/check-point-research-reveals-q2-2024-brand-phishing-trends-microsoft-tops-list-while-new-entries-signal-shifting-threat-landscape/
https://www.egospodarka.pl/188367,Brand-phishing-w-II-kw-2024-Cyberprzestepcy-coraz-czesciej-podszywaja-sie-pod-Adidasa,1,12,1.html

ul. Namysłowska 8, IV piętro

(Centrum Biznesu Grafit)

50-304 Wrocław

NIP: 8971793846

REGON: 022287361

tel.+48 71 777 90 32

faks +48 71 798 44 90

e-mail: cui@cui.wroclaw.pl

ePUAP: /CUI/SkrytkaESP

Biuletyn Informacji Publicznejlogo - BIP

Back to top

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.