W drugim kwartale 2024 roku aż 57% ataków phishingowych używało marki Microsoft. Na podium najczęściej wykorzystywanych przez cyberprzestępców marek znalazły się także brandy Apple – 10% oraz LinkedIn – 7%.
Jak wynika z najnowszych danych firmy Check Point Research na liście marek wykorzystywanych przez hakerów do ataków phishingowych znalazły się ostatnio nowe pozycje: Adidas, WhatsApp i Instagram.
Marki sektora technologicznego są najbardziej narażone na bycie wykorzystanym w atakach phishingowych, za nim znajdują się się sieci społecznościowe noraz bankowość. Firmy technologiczne najczęściej posiadają wrażliwe informacje, w tym dane osobowe, informacje finansowe oraz dostęp do innych kont, co czyni je częstymi celami dla atakujących. Microsoft, Google czy Amazon oferują niezbędne i często używane usługi, takie jak e-mail, powierzchnie w chmurze i zakupy online, co sprawia, że ludzie częściej reagują na wiadomości, które wydają się pochodzić od tych firm.
Check Point Research wyłonił 10 marek, które najczęściej pojawiały się w incydentach phishingowych w II kwartale 2024 roku, są to:
- Microsoft (57%)
- Apple (10%)
- LinkedIn (7%)
- Google (6%)
- Facebook (1,8%)
- Amazon (1,6%)
- DHL (0,9%)
- Adidas (0,8%)
- WhatsApp (0,8%)
- Instagram (0,7%)
Więcej na temat phishingu, oraz jak się przed nim chronić znajdziecie na stronie Centrum Usług informatycznych we Wrocławiu w artykułach: